Запорука успішного пошукового просування

Сотні тисяч SEO-фахівців ламають списи й голови, намагаючись розібратися, як просувати сайт, що виведе ресурс на перші позиції у пошуковій видачі.

Спираючись на традиції попередніх років (навіть десятиліть), «сеошники» раз-по-раз пробують ошукати Google, знайти чарівну пігулку, яка дасть змогу майже нічого не робити, напхати на сайт «сміттєвого» контенту й збирати трафік з топ-3 пошуку.

Але це вже не працює – скоро 2022 рік. Чому «чорні» та «сірі» схеми SEO ведуть в нікуди, нам розповідав фахівець із пошукової оптимізації Андрій Павленко (читайте тут). І тепер горе-оптимізатори плачуть, що бридкий Google наробив алгоритмів і поскидав їхні сайти на дно. Але пошукові системи просто виконують свою роботу: шукають для користувачів контент, який найкраще відповідає їхнім запитам.

І сам же Google розповідає, що робити, щоб сайт посідав високі позиції у пошуковій видачі. Коротко перекажемо, які існують

Складові успішного просування

Хоча… перед цим ще кілька слів. Згадаймо про те, що саме слово просування не дуже коректне, бо має на увазі якісь штучні заходи для «підпихання» сайту на вершину видачі. Усі такі заходи, що штучно «просувають» сайт, пошукова система вважає маніпуляціями. І це лише питання часу, коли вона їх виявить і застосує санкції до сайту. Тому тут ми згадуємо просування лише як звичний термін, що позначає пошукову оптимізацію або SEO.

Отже, перейдімо до складових оптимізації, які будуть актуальні в 2022 році.

Технічний стан сайту

Код сайту не повинен містити помилок, відповідати галузевим стандартам. Сайт має якнайшвидше завантажуватися на всіх пристроях. Сайт має бути адаптивним, тобто показувати однаково добре весь вміст як на комп’ютерах і ноутбуках, так і на мобільних пристроях – і це зараз навіть важливіше, ніж добрий вигляд на десктопах. Уже тривалий час пошуковик Google віддає перевагу тим ресурсам, які добре взаємодіють зі смартфонами й планшетами.

Зрозуміла структура вмісту

Якщо відвідувач заходить на сайт і не може зорієнтуватися, що йому там робити – очевидно, що високих позицій такому ресурсу чекати не варто. Кожна сторінка має бути проста, зрозуміла, з чіткою лаконічною навігацією. Що легше користувачу розібратися з сайтом, то кращий він на думку пошуковика.

Також Google звертає увагу на наявність карти сайту – якщо вона є, це добре. Наявність численних дублів сторінок – навпаки погано.

Поведінка користувачів на сайті

Для пошукової системи дуже важливим показником виступає те, як довго користувачі затримуються на сайті та що роблять. Якщо контент цікавий і корисний, то користувачі затримуються довше й переглядають більше сторінок, вважає Google. Якщо контент марний – швидко покидають сайт.

Чи не заважають користувачам банери, реклама тощо

Ви по собі знаєте, як дратує, коли заходиш на сайт, а він весь блимає рекламними оголошеннями, постійно щось спливає і просить кудись натиснути, банери закривають половину екрану. З великою імовірністю такий сайт людина покине за кілька секунд, бо щось прочитати там дуже важко. Якщо ваш сайт «обвішаний» такими цяцьками – не варто розраховувати на топ видачі.

Внутрішні посилання

Так називаються посилання на інші сторінки вашого ж сайту. Такі посилання допомагають пошуковим роботам знаходити на сайті інші сторінки. Але головне їхнє завдання – вести користувача на додаткову інформацію, що розширює відповідь на його пошуковий запит. Внутрішні посилання мають давати гостеві додаткову цінність – тоді їх високо оцінює пошуковик. Також за кількістю внутрішніх посилань на різні сторінки він визначає важливість кожної сторінки на сайті.

Зовнішні посилання

Під ними розуміють посилання на ваш сайт чи окремі його сторінки з інших сайтів. Кількість і якість зовнішніх посилань – один з найголовніших критеріїв ранжування вебсторінок для Google та й багатьох інших пошукових систем. Якщо на сторінку вашого ресурсу посилається сайт, авторитетний за параметрами Google, це додає авторитетності вашій сторінці. А от посилання з низькосортних сайтів погано впливають на авторитетність вашого сайту. Також пошуковики вже непогано навчилися розрізняти посилання природні та штучні (куплені або домовні).

Оптимізація сторінки

Кожна сторінка мусить мати певні елементи, зокрема назву (title) і мета-опис (meta-description). Ці два елементи Google використовує для показу в результатах пошуку, тому до їх створення треба ставитися дуже відповідально. Він назви (title) залежить, чи приверне вона увагу користувача й чи закличе його натиснути на ваше посилання. Мета-опис показує коротку інформацію про сторінку, яка дає змогу переконати людину, що на сторінці є те, що їй треба. Згідно з останніми поясненнями представників компанії Google, пошуковик звертає увагу на мета-опис, але може видавати в результатах пошуку інші частини контенту, якщо вважає, що вони краще відображають вміст сторінки.

Результат пошукової видачі сайту вебстудії "ВМБ"
Результат пошукової видачі сайту вебстудії “ВМБ”

Також важливими елементами є заголовки, які мають шість рівнів, від H1 до H6 і показують ієрархію частин вмісту. Треба мати на увазі, що заголовок H1 на сторінці може бути лише один, а H2-H6 мають розташовуватися логічно: H2 – заголовок вищого рівня, ніж H3, і так далі.

Король – контент

І, звичайно, найголовніший чинник успішного зростання у пошуковій видачі – контент. Він має бути:

Унікальний

Скопійовані з інших сайтів статті Google взагалі не розглядає як контент. Якщо раніше цей текст уже десь був оприлюднений, то перевагу матиме першоджерело. Часом пошуковик може показувати вище не першоджерело, а скопійований текст, але це вже залежить від інших факторів. Скажімо, вперше текст опублікований на маловідомому сайті, потім його скопіював і опублікував відомий авторитетний сайт. У такому разі Google покаже вище статтю на авторитетному сайті – бо цей сайт загалом має вищі позиції. Але загальне правило таке, що унікальний контент має перевагу.

Якісний

Крім унікальності Google давно навчився оцінювати зміст текстів. Пошуковик оцінює читабельність тексту, зрозумілість, оригінальність подачі інформації, використання допоміжних матеріалів – ілюстрацій, відео, інфографіки тощо.

Корисний

Якщо контент не дає відповіді на запитання користувача – він марний. Пошукові системи оцінюють кожну публікацію – наскільки вона може задовольнити потребу відвідувача в отриманні певної інформації. Якщо інформація корисна, користувач її читає повністю або більшу частину, переходить за допоміжними посиланнями, ділиться нею у соцмережах чи зберігає у закладки. Усе це – свідчення корисності.

Грамотний

Корисність сторінки прямо не залежить від того, є на ній мовні помилки чи немає. Але часто велика кількість помилок негативно впливає на поведінку користувачів. Тобто гостя настільки дратують неграмотні тексти, що він зразу покидає сторінку. Уже не раз було помічено, що сторінки з неграмотними текстами утримують нижчі позиції у пошуку, ніж ті, де тексти написані грамотно.

Висновок: головне – унікальний, якісний, корисний, цікавий контент

Мабуть, багатьом це здасться затяганим штампом, але контент і тільки контент здатен підняти сайт на перші позиції у результатах вебпошуку. Про це постійно повторюють SEO-фахівці, про це прямим текстом заявляють представники Google.

Одна з останніх заяв: якщо сайт «потрапив під алгоритм» (тобто втратив позиції у пошуку через запровадження нових алгоритмів ранжування сторінок), виправити становище може лише кардинальна переробка контенту. Представники Google пояснюють: дуже малоймовірно, що сайт повернеться на ті самі позиції, які були до «песимізації». Але якщо покращити контент, пошуковик подивиться на ваш сайт як на інший, кращий, і надасть йому ті позиції, яких він заслуговує.

Тож з усього сказаного випливає одне: запорука успішного пошукового просування – унікальний якісний контент, що відповідає на запитання користувачів і дає їм нові знання та інші цінності.

Поділіться з другом:
© ВМБ: створення сайтів, 2013–2021